Νίκι Λάουντα-Τζέιμς Χαντ: Η πολυτάραχη ζωη των δυο θρύλων της F1 (vid&pic)

Share it:
Eπιμέλεια άρθρου: Δημήτρης Κ.
Ο Νίκι Λάουντα πολλές φορές τα τελευταία χρόνια δέχθηκε προτάσεις από παραγωγούς που θα ήθελαν να γυρίσουν την ζωή του σε ταινία, αλλά πάντα ήταν αρνητικός.


Ο σεναριογράφος  Πίτερ Μόργκαν τον έπεισε να δώσει την συγκατάθεσή του και να γυριστεί η ταινία με τίτλο: "Rush"

Έτσι,  η ταινία γυρίστηκε και ανέδειξε τη  μεγάλη κόντρα των pop icons της δεκαετίας του ’70, μεταξύ του βρετανού Τζέιμς Χαντ και του Αυστριακού Νίκι Λάουντα .



 Το μηχανοκίνητο δράμα αφηγείται τις μονομαχίες στην άσφαλτο που έκοβαν την ανάσα ανάμεσα στους δυο κορυφαίους τότε οδηγούς της Φόρμουλα 1. 

(Δείτε το τρειλερ της ταινιας εδώ)


Ποιός ήταν όμως ο Νίκι Λάουντα;


 Ο Αντρέας Νικολάους «Νίκι» Λάουντα γεννήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου του 1949 στη Βιέννη της Αυστρίας από πλούσια οικογένεια.


Ο πατέρας του δεν ήθελε  να γίνει οδηγός αγώνων αλλά αυτό δεν  σταμάτησε τον Νίκι να αγωνίζεται σε διάφορους αγώνες και αρχικά στην Formula 3.

Oμως όλα έδειχναν ότι η καριέρα του… οδηγούνταν σε αδιέξοδο και τότε ο νεαρός Λάουντα πήρε ένα μεγάλο δάνειο, από τον παππού του, που του εξασφάλισε θέση οδηγού στην ομάδα της March για το πρωτάθλημα της Formula 2 του 1971.

Όμως οι March που έτρεχαν στη formula 1 και 2 δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο κι έτσι μη βλέποντας πρόοδο ο Αυστριακός ζητά άλλο ένα δάνειο από τον παππού του και αλλάζει ομάδα της BRM για το 1973.

Από εκεί ξεκίνησε η σπουδαία του καριέρα στην F1 με τη βοηθεια του συναθλητή  του , Κλέι Ρεκατζόνι.


Ο Ρεκατζόνι την επόμενη χρονιά εντάχθηκε στο δυναμικό της Ferrari για το 1974 και   τάχθηκε υπέρ του Αυστριακού  που υπέγραψε συμβόλαιο συνεργασίας με τη Scuderia.


Ο Λάουντα τερμάτισε δεύτερος στο ντεμπούτο του ως οδηγός της Ferrari, στην Αργεντινή, ενώ η πρώτη του νίκη και πρώτη της ομάδας του μετά από δύο χρόνια, στην Ισπανία. Ο Αυστριακός ήταν απίστευτα ταχύς, σημείωσε έξι συνεχόμενες pole position.


Το 1975 ξεκίνησε με πολλές προσδοκίες αλλά και με πολλά προβλήματα.



Ξαφνικά όμως  η Ferrari 312T όχι απλά βελτιώθηκε αλλά άρχισε να σαρώνει στο πέρασμά της.

Έτσι, ο Νικι κατακτά το πρώτο του πρωτάθλημα!

Το  1976 συνέχισε με κεκτημένη ταχύτητα. Επικράτησε στα δύο πρώτα γκραν πρι της χρονιάς, ακολούθησαν δύο δεύτερες θέσεις.

 Όλα έδειχναν ότι θα έπαιρνε τον τίτλο και παράλληλα θα έκανε και το ρεκόρ των περισσότερων νικών σε μία σεζόν.

 Όλα όμως άλλαξαν στο Νίρμπουργκρινγκ όπου ο Λάουντα λόγω των ακραίων καιρικών φαινομένων  αλλά και  των χαμηλών επιπέδων ασφαλείας στους αγώνες της Formula 1, δεν ήθελε να αγωνιστεί.

Όμως οι υπόλοιπο οδηγοί δεν συμφώνησαν και η πλειοψηφία αποφάσισε να γίνει ο αγώνας.

Οι φόβοι του Λάουντα όμως έγιναν πραγματικότητα. Ο Αυστριακός έχασε τον έλεγχο, όταν η Ferrari απογειώθηκε και πίσω ανάρτηση της Ferrari κατέρρευσε στην προσγείωση . 




Το μονοθέσιό του κτύπησε στις μπαριέρες και στη συνέχεια ακινητοποιήθηκε στη μέση της πίστας όπου παραδόθηκε στις φλόγες, ενώ ο ίδιος παρέμενε εγκλωβισμένος στο κόκπιτ.




 Κάποιοι οδηγοί σταμάτησαν πήγαν  να βοηθήσουν τον συνάδελφο τους.

Ο Λάουντα απεγκλωβίστηκε, αλλά είχε ήδη υποστεί βαριά εγκαύματα στο κεφάλι, ενώ είχε εισπνεύσει και τοξικά αέρια που είχαν προκαλέσει βλάβες στους πνεύμονές του. Παρόλα αυτά, είχε διατηρήσει τις αισθήσεις του, κατάφερε να σταθεί όρθιος αμέσως μετά το ατύχημα, αλλά λίγες ώρες αργότερα έπεσε σε κώμα.



Η κατάσταση του ήταν τραγική, ωστόσο ξύπνησε από το κώμα και ενάντια σε κάθε πρόβλεψη επιχείρησε να επιστρέψει στις πίστες έπειτα από μόλις έξι εβδομάδες




Το ιταλικό γκραν πρι  του 1976 άφησε άφωνο τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Κι αυτό διότι σήμανε την επιστροφή του Λάουντα στις πίστες.

Μία επιστροφή που αποδείχθηκε πρόωρηκι όπως έχει πει ο ίδιος:

«Είχα τεράστιο πρόβλημα στις δοκιμές της Παρασκευής στη Μόντσα. Βγήκα από τα pit και ξαφνικά με χτύπησε  το σοκ της ανάμνησης του ατυχήματος και δεν μπορούσα να οδηγήσω.

 Σταδιακά ανακτούσα όλο και περισσότερη εμπιστοσύνη στον εαυτό μου, απέκτησα ξανά την ταχύτητά μου και προς έκπληξή μου, ήμουν ο ταχύτερος οδηγός της Ferrari», δηλώνει σχετικά ο Αυστριακός.

Τη χρονιά αυτή όμως έχασε το πρωτάθήμα για ένα βαθμό από τον

James Hunt.


Το 1979 αποχωρεί και ίδρυει τη δική του αεροπορική εταιρεία διότι η δεύτερη μεγάλη αγάπη που έιχε ήταν τα αεροπλάνα.

Εκεί, όμως, τα πράγματα δεν πήγαν όπως ήλπιζε και έτσι επέστρεψε το 1982 στη Formula 1.

 Η μεγάλη επιστροφή έγινε με τη McLaren. Η σεζόν ολοκληρώθηκε με τον Λάουντα 5ο  στην τελική βαθμολογία οδηγών.

Το 1983 ξεκίνησε θετικά, με δύο συνεχόμενες παρουσίες στο βάθρο αλλά η συνέχεια ήταν απογοητευτική αφού ο συνδυασμός McLaren – Cosworth αδυνατούσε να τα βάλει με τον ανταγωνισμό.

 Το 1984 ήταν η τελευταία μεγάλη χρονιά του Λάουντα στη Formula 1.

Παράλληλα, ήταν και από τις πιο δύσκολες, αφού είχε έντονο ανταγωνισμό από τον ανερχόμενο συναθλητή του του, Αλέν Προστ.

 Ο Λάουντα κέρδισε πέντε αγώνες και μαζί και τον παγκόσμιο τίτλο! Η επιτυχία ήρθε με διαφορά μόλις μισού βαθμού από τον Πρόστ!

Μένει ακόμη ένα χρόνο στην F1 για να, αποχωρήσει οριστικά και επικεντρώθηκε εκ νέου στην αεροπορική του εταιρεία.



Νίκι Λάουντα

Formula 1:  1971-1979, 1982-1985

Ομάδες:  March, BRM, Ferrari, Brabham, McLaren


Τίτλοι: 3 (1975, 1977, 1984)

 Νίκες: 25

Pole positions: 24




Από την άλλη μεριά James Hunt:





O Τζέιμς Χαντ (James Simon Wallis Hunt) γεννήθηκε στις 29 Αυγούστου 1947 στην Αγγλία.


Από μικρός ήταν ένα απείθαρχο παιδί με μεγάλη επιτυχία στις γυναίκες .

Όταν έγινε 18 ετών αποφάσισε να γίνει οδηγός αγώνων αλλα  οι γονείς του αρνήθηκαν να  τον υποστηρίξουν σ' αυτο.

Έτσι, ο James αναγκάστηκε να εργαστεί σε δουλειές του ποδαριού για αν ζήσει και να κάνει σιγά σιγά το όνειρό του πραγματικότητα.

Άρχισε να τρέχει σε διάφορους αγώνες αλλά εξαιτίας της επιθετικής οδήγησης που έκανε είχε πολλα και τεράστια ατυχήματα.

 Σε ένα από αυτά  στη Formula Ford  έπεσε και βυθίστηκε στη μέση μιας λίμνης .

Αρχισε σιγά σιγά με όλα αυτά να υπάρχει  η φήμη πως είναι ένας επιπόλαιος οδηγός και όλοι θεωρούσαν ότι ήταν απίθανο να προχωρήσει πολύ περισσότερο .

Όμως, ο Alexander Hesketh  που ήταν ένας εκκεντρικός νεαρός Βρετανός αριστοκράτης  είχε άλλη άποψη.


 Αν και δεν ήξερε τίποτα για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική του ομάδα και προσέλαβε τον « Superstar » ( το παρατσούκλι του Hunt ) σαν οδηγός .

 Η ομάδα Racing Hesketh είχαν περιορισμένη επιτυχία στη Formula Three και Formula Two , αλλά απέκτησε φήμη σε δίαφορα άλλα΄και εμ τον Τζεημς Χαντ να γίνεται σιγά σιγά μεγάλο είδωλο για τις γυναίκες.



Όταν η Hesketh Racing έ το 1974 μπήκε στη Formula 1 δεν επεισε και ο James Hunt δεν μπορούσε με αυτή την ομάδα να κερδίσει τον Niki Lauda.

Στο τέλος αυτής της σεζόν , ωστόσο , Lord Hesketh ανακοίνωσε ότι δεν μπορούσε πλέον να αντέξει οικονομικά τη Formula 1 και ο James ήταν σε κατάσταση σοκ.



Ευτυχώς , λίγο πριν από την έναρξη της σεζόν του 1976 ήταν ο μόνος έμπειρος οδηγός που μπορούσε να καλύψει μια κένη θέση που υπήρχε στη McLaren .

Ο  James ήταν  γρήγορος αλλά εξαιτίας των πολλων μηχανικών προβλημάτων που αντιμετώπιζε το μονοθέσιό του ξεκίνησε πολύ άσχημα το πρωτάθλήμα.



Ωστόσο, το ατύχημα του Νίκι έκανε τον James  να ανεβάσει στροφές, να πάρει πολλές νίκες και μετά από εναν συγκλονιστικό τελευταίο αγώνα στην Ιαπώνία, με άσχημες καιρικές συνθήκες, να πάρει το πρωτάθλημα που τόσο ήθελε.



Ο Τζεημς ήταν μια εξωστρεφή προσωπικότητα και εξαιτίας την περίεργης συμπεριφορας του απάσχόλησε πολλέ φορές τα media.

Υπήρχαν περιστατικά οπού μίλησε άσχημα, εδειρε δημοσιογράφους και έιχε ανάρμοστη συμπεριφορα.

Ήταν μανιακός πλέϊμποϊ και έκανε πολλές καταχρήσεις στη ζωή του.


Ήταν εγωιστης και αφού επιτευχθεί ο στόχος του πρωταθλήματος  μετά απο δυο σεζόν αποσύρθηκε από την ενεργο δράση και άρχισε να εργάζεται στην τηλεόραση.

Στην αρχή δεν τον έιχαν πάρει στα σοβαρά καθως έπινε κρασί κατά τη διάρκεια της πρώτης εκπομπής του,  αλλά σύντομα έγινε ένα εξαιρετικά καλός σχολιαστής .

Σαν γνησιος πλέϊμποϊ έιχε πολλες γυναίκες αλλα και δυο γαμους που δεν κράτησαν.


Απέκτησε δυο  γιους και στη συνέχεια αφού με μια νέα σύντροφο πήγαινε για γάμο στις  15 Ιουνίου 1993  λίγες ώρες μετά την πρόταση γάμου που έιχε κάνει έπαθε καρδιακή προσβολή και πέθανε στην ηλικία των 45 .


Επιμέλεια άρθρου: fwnazw.gr - team 

Share it:

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ

ΣΙΝΕΜΑ

CELEBRITIES

PHOTOS

VIDEO

Post A Comment: